Thailandreis2013.reismee.nl

Een dagje verplicht rust

Vandaag slapen we uit tot acht uur. We slapen met zijn viertjes op één kamer. Gelukkig heeft de familie een airco opgehangen, speciaal voor onze komst. De matrassen zijn wat dun, maar we slapen toch wel lekker. Wanneer we benden aankomen, is Appie bezig met het ontbijt, geroosterde boterhammen met jam. We eten natuurlijk lekker mee en daarna worden we rond een uur of negen op scooters naar papa en de zus van Appie naar de markt gebracht waar haar moeder werkt. Ze is daar al vroeg naar toe gegaan en we zoeken haar daar op. Iedereen, maar dan ook iedereen staart ons aan of draait zijn hoofd om naar ons. Leuk om zo beroemd te zijn, haha.

We krijgen van de overburen, die tegen over het kraampje van mama ook een kraampje hebben, direct drankjes aangereikt. Lekker ijskoffie en een brammensapje voor de kids. Frank heeft niet ontbeten en gaat aan de rijst met varkensvlees. Bryan en ik nemen ook maar een portie en dus ons tweede ontbijt. Hoe bedoel je Anita, we eten te veel?

Na nog efen rondgelopen te hebben op de markt, gaan we weer richting huis van Appie. We worden door de buurma, die een winkeltje heeft met bergen vuurwerk (hoe bedoel je, hier mag alles??) Hij brengt ons met een scooter met zijspan naar huis. Daar rusten we nog wat uit van het eten en rond elf uur gaan we naar het station. We bezoeken vandaag per trein een andere tempel zitten in de derde klas. Met vijf man zijn we de somma van .......20 bath kwijt, dat is 50 cent omgerekend :-) Tussen de mensen zijn we weer een attractie en ook de soldaten,die hier standaard met de treinen meereizen vanwege de problemen tussen moslims en boeddhisten, komen even kijkn naar de blanken in de trein. Ze zijn erg vriendelijk voor ons.

De tempel is erg mooi, maar we zijn wel snel uitgekeken. Appie zegt dat we drie uur moeten overbruggen voordat de trein weer komt, we worden gek. Het is erg warm en met het zeeklimaat schijnt de zon hier meer dan onze vorige verblijfplaatsen. Na bijna drie uur wachten bij de tempel en het station en wat slapen op de banken, komt de trein rond kwart voor drie. Een halfuurtje later zijn we weer in Yala en lopen we even de ijzerhandel in voor schroeven en pluggen, waarmee Frank de vlinders wil ophangen die we hebben meegenomen voor de familie. Hierna weer terug naar het huis en rond een uur of vijf worden we naar het park gebracht. We gaan hier picknicken, er wordt een kleedje neergelegd en daarop komen drie lagen tafeltjes te staan waar we omheen gaan zitten. Dan weer lekkere gerechten, die vandaag een beetje pittig zijn. Maar wel erg lekker. Tot zeven uur blijven we hier en genieten er erg van. Hoe gaaf kun je eten???

Sommige van ons gaan met de scooter met zijspan, het zijn er totaal acht en Frank, Appie, mama en ik worden door een luxe auto opgehaald. De vriend van haar vader, die ons heeft opgehaald van het vliegveld, is trouwens ook bij het etentje aanwezig. HIj is gekomen met de scooter en belt nu zijn vrouw om ons te komen ophalen met de auto. Als zijn vrouw samen met hun dochter komt opdraven, mogen zij op de scooter terug en gaat hij achter het stuur zitten. Wat een lol hebben wij als dit gebeurd.

Dan weer socializen met de buurtjes en lekker zo naar bed. Trouwens de familie heeft direct na aankomt thuis de tafel weer gedekt. Ze hadden waarschijnlijk nog honger, haha. En wij moesten natuurlijk weer proeven van nieuwe dingen.

Tot zover.....