Thailandreis2013.reismee.nl

Met stress naar het vliegveld

Vandaag worden we al vroeg weer wakker, zo rond een uur of zeven. We douchen ons en blijven nog even op de kamer en internetten wat. Rond een uur of acht tikt Frank op de deur en vraagt of Anita met hem mee boodschappen gaat doen, ik mag ook mee. Natuurlijk gaan we mee en dus rond een uur of half negen lopen we het hotel weer uit. We zitten midden in het centrum en de markt lijkt nog in opbouw. Echter dan lopen we achter Frank een zijstraatje in en belanden in een verschrikkelijke drukke kledingmarkt. Waar je ook kijkt zie je mensen op elkaar gepakt zitten in een soort van kleine winkeltjes. Of mensen zijn hun waren nog aan het uitpakken en eten en slapen tussen de zakken te verkopen kleding. Leuk om te zien, maar wat een drukte hier.

We gaan eerst voor de sjaals en Frank denkt nog te weten waar je deze kunt vinden, ik zal al blij zijn als hij de weg terug nog kan vinden.

Khaan is er ook bij en na een tijdje op de markt gezocht te hebben, is Frank zo vresselijk bezweet, alsof hij net gedoucht heeft. Met Khaan op zijn arm door die drukte is volgens mij geen pretje. Maar na enige tijd zoeken staan we voor een kraampje met sjaals en slaat Anita haar slag.

Dan gaan we nog voor een boedhabeeld en zien nog een tweetal tempelwachters die ook erg mooi zijn. We dingen natuurlijk nog af en kopen deze leuke spulletjes. Frank scoort ook nog wat kleding voor Khaan. Rond een uur of tien lopen we Jess en Bryan tegen het lijf. Zij zijn op zoek naar horloges, G-shocks voor weinig, haha

We wandelen weer terug naar het hotel en Bryan en Jessica gaan zelfstandig nog even met de tuktuk naar de MBK, een grote store waar Jess gisteren geslaagd is voor de neppe iphones.

We moeten om twaalf uur uitchecken en vragen Appie onze taxi om half 1 te laten komen. Ze besteld een grotere taxi, waar we alle vier tegelijk in kunnen met bagage. Want Appie, Frank en Khaan gaan niet mee, zij blijven nog een dagje in Bangkok en gaan daarna voor Frank's visum naar Cambodja. En daarna terug naar haar familie in Surat en Yala. We nemen afscheid en bedanken hen voor de mooie reis die ze voor ons hebben georganiseerd. Khaan is wat tegendraads en wil geen afscheid van ons nemen. Ik denk dat hij op zijn eigen manier wil laten blijken dat hij eigenlijk geen afscheid wil nemen.

Het is dus half 1, als we het straatje van ons hotel uitrijden, nou ja rijden kun je het niet noemen. Het staat helemaal stil in de kleine straatjes en we doen bijna drie kwartier over een stukje van 500 meter. De stress of we het wel gaan halen slaat bij ons allemaal toe. Ik spoor de chauffeur aan om wat harder te rijden wanneer we op de grote weg zijn. Ikzelf zie het al niet meer zitten en bedenk een plan hoe we zonder koffer toch mee kunnen en wat we dan met de bagage moeten doen. Ik bedenk me dat Frank hierdoor nog niet van ons af zal zijn en hij de bagage naar Nederland zal moeten sturen.

Echter zit het ons mee en al rennend door de hal van het vliegveld komen we toch op tijd om de bagage nog in te checken, gelukkig. Nu kunnen we gaan chillenbillen, zoals Jess zegt, haha.

We maken onze laatste bath's op aan broodjes en drinken en stappen op tijd in het vliegtuig, voor de eerste zes uur aan boord. Het vliegtuig vertrekt een half uurtje later dan gepland, dus komen we om rond zeven uur in Dubai aan. Het is er 40 graden, horen we van de gezagsvoerder.

We lopen door de gate het vliegveld in, dat wij zo goed kennen van de heenreis. we lopen direct door naar buiten en met een stempel in ons paspoort lopen we heftig discussiërend naar buiten, althans dat proberen we. Waarschijnlijk is onze conversatie ( even heftig tussen Bryan en mij over iets wat ik al niet meer weet) aanleiding tot een grondige controle. Bryan en ik worden binnenstebuiten gekeerd, maar ze vinden natuurlijk niets. Was best wel even spannend en leuk tegelijk.

Het Holiday in express ligt op loopafstand van het vliegveld, was het niet dat er een snelweg tussen ligt. We vragen even bij de informatie balie hoe we er moeten komen, we horen dat we even buiten moeten wachten omdat er om het half uur een busje van het hotel voor komt rijden. Er staan meer mensen te wachten op het busje van ons hotel, dus praten we met een stel uit Barcelona en een stel uit Duitsland. Zij komen beide uit Bangkok en we vragen hen naar hun verhalen. Ze komen erg overeen met hoe wij het ervaren hebben, met dat verschil dat wij een Thaise gids hadden. De hotel kamers zijn super, maar dat mag ook wel voor die prijs :-)

Toch besluiten we nog even naar de stad te gaan. Natuurlijk gaan we naar het hoogste gebouw van Dubai en komen per ongeluk uit in een fantastisch winkelcentrum, waarvan ik de naam even niet meer weet. Die met dat grote aquarium en de schaatsbaan. Rond half elf gaan we met de taxi naar het hotel, iedereen behalve Bryan, heeft het wel zo' n beetje gehad. We gaan slapen en morgenochtend om 6 uur spreken we af voor ontbijt. Het pendelbusje vertrekt dan om zeven uur en het vliegtuig naar Düsseldorf ander half uur later. Welterusten.....