Thailandreis2013.reismee.nl

Nationaal Park Ang Thong

Vanmorgen werden we om kwart over zeven opgehaald bij ons hotel op Koh Samui, Appie heeft een tour geboekt naar het Nationale park Ang Thong. We hebben nog niets kunnen scoren voor het ontbijt, dus hopen we nog even bij een supermarkt wat te kunnen halen. Er worden nog een paar Fransen opgehaald en dan gaan we naar de pier van Koh Samui. Hier staan al een grote groep mensen te wachten om in te checken. Het is geen grote boot, maar wel groot genoeg. Na een praatje van de organisatie en wanneer de boot vaart kan er ontbijt gehaald worden, een croissant met een banaan en koffie, chocomelk of water. Al gauw zien we een aantal personen groen en geel uitslaan of over de relling hangen. Bij ons valt alles mee, we hebben geen last van de deining van het schip.

Na anderhalf uur komen we aan op het eiland Koh Wua Talop, wij checken in en moeten om half 1 weer op de boot zijn voor de lunch. Hierna gaat de boot door naar een ander eiland met in het midden een heel mooi meer. Omdat Appie en Frank hier al eerder zijn geweest, gaan ze niet mee. We gaan dus met zijn viertjes. Het is niet ver varen van ons eiland en als we aankomen hebben we een uurtje om naar het meer te klimmen. Omdat het nogal druk is op de trap gaan Bryan en Jessica niet mee naar boven.

Het is mooi, maar Anita en ik zijn vrij snel weer beneden en gaan lekker aan zee hangen. Het is eb en er zijn veel rotsen, dus echt lekker zwemmen zit er niet in. Rond een uur of drie gaat het grootste gedeelte van de mensen die deze tocht hebben geboekt weer in de boot richting Koh Samui. Een groepje van negen moeten nog even een uurtje (tien minuten Thaise tijd) wachten voordat we naar het eiland terug kunnen voor de overnachting.

Trouwens, we hebben een heel leuk huisje met drie kamers met ieder een eigen badkamer (op zijn Thais natuurlijk) en een mooie veranda. Het is nu zeven uur en we zitten op een paradijselijke plek te wachten op ons eten. Morgen hebben we een hele dag hier op het prachtige eiland en kunnen we doen wat we willen.

Lekker zwemmen, kanoën en snorkelen. Wie komt ook????