Thailandreis2013.reismee.nl

Tweede dag Surat Thani

Vanmorgen hebben we rond tien uur afgesproken met Frank, zij komen dan naar ons hotel en dan gaan we naar het grote winkelcentrum. Om kwart voor tien leveren we de sleutel in en zoeken iets om te eten. Na enige tijd zitten we weer achter een bak rijst met varkensvlees. Het gaat steeds meer wennen dat we dit in de ochtend eten.

Dan naar het winkel centrum met de taxi en daar lopen we even rond. Om een uur of tien nemen Appie, Frank en Khaan iets te eten en nemen wij een bakkie thee met wat gekochte chocolade. HIerna weer de taxi terug naar de pier en op naar de familie van Appie. We gaan daar kokkels zoeken op de rivier, maar het weer zit niet zo mee. Dus besluiten we maar te gaan zwemmen. Daarna nog even naar de mosselvangst van de familie en daar vinden we wel wat mosselen.

Het gaat op een gegeven moment echt hard regenen en dan gaan we gauw terug naar het huisje van de familie.

Wanneer we terug komen staat het eten al klaar, ze hebben bami klaargemaakt en dit smaakt heerlijk. Dan gaan we lekker op de veranda zitten en genieten van de rust en de familie.

Appie heeft ook nog 100 stokje varkensvlees gehaald en een van de tantes gaat dat lekker bbq-en. De bbq wordt aangedaan met een stuk plastiek en dat vinden wij wel een beetje vreemd. Maar het smaakt heerlijk en de stokjes vinden goed aftrek. Na het eten gaan we nog naar de Night market, dus de avond is nog niet voorbij.

Het is wel de eerste dag geweest dat het lang geregend heeft, maar met een graad of 28 in het water en misschien 25 boven water is het goed uit te houden.