Thailandreis2013.reismee.nl

Onze tweede dag in Chang Mai

Frank heeft om acht uur afgesproken met een chauffeur van een Rot Deng om ons naar de Doi Suthep tempel te brengen. Na een overheerlijk ontbijtje gaan we op pad. Deze tempel ligt op een berg en gaat via een weg met veel bochten omhoog. Jessica wordt er misselijk van, maar houd gelukkig haar ontbijt wel binnen :-)

Na drie kwartier kome we aan en gaan we door een poort de trap op naar de tempel, natuurlijk weer veel souveniers- en eetkraampjes langs de kant en mensen die je direct aanspreken als je alleen maar naar ze kijkt. Als we op de helft zijn, begint de uiteindelijke trap naar de tempel eigenlijk pas. De leuningen van de trap zijn twee lange slangen, werkelijk prachtig. De trap is steil en met de warmte erbij zwaar te nemen. We zien voor ons weer een poort en Frank zegt dat daar de echte klim pas gaat beginnen, de grapjas. We zijn er dan namelijk al, dus dat viel weer mee. De tempel is erg mooi, jammer dat er veel aan gewerkt wordt. Natuurlijk bieden de monniken hier ook weer allerlei snuisterijen aan. Jammer genoeg ligt de tempel in de wolken vandaag en dus geen uitzicht over Chang Mai.

Als je de tempel binnen gaat, moet iedereen zijn schoenen uit doen uit respect voor Boeddha. Den betreden we de hoofdtempel waar als centraal middelpunt een goude piramide-achtig voorwerp staat met daar omheen allemaal gouden beelden van personen en dieren. Erg mooi om te zien. Na een tijdje te hebben rondgekeken en de nodige foto's te hebben genomen, nemen we weer de trap naar beneden en worden er weer wat mooie spullen gekocht waaronder een Boeddhabeeld van een meter hoog voor Appie. Frank vraagt haar hoe ze denkt dit meer te kunnen nemen in het vliegtuig, maar dat bedenken we later wel weer, haha

Zo rond een uurtje of twaalf zijn we weer in het hotel. Appie en Frank laten ons even een paar uurtjes alleen, want Frank heeft een afspraak met een tattoeerder om zijn zoons naam op zijn onderarm te laten zetten. Wij viertjes gaan eerst op zoek naar een eettentje en daarna gaan we naar een shoppingmall voor de ipad en mijn telelens, die ik nog steeds wil kopen. We vinden al snel een leuk tentje en eten weer lekker thais, heerlijk. Dan een Rod Deng naar Central Airport winkelcentrum. De chauffeur rekent direct 10 bath per persoon meer dan wanneer Appie erbij is, maar ik ben resoluut en zeg 20 bath elk. HIj kijkt even bedenkelijk, maar zegt dan ja, haha

We lopen even lekker rond in het winkelcentrum op zoek naar een samsung winkel voor de lens en een toetsenbord voor mijn ipad. Toetsenbord is snel gekocht, maar de lens is toch echt te duur. Dit laat ik dus maar even los. We gaan terug naar het hotel en treffen daar Frank en Appie. Zijn tattoo is niet doorgegaan vanwege de prijs en Frank gaat voor een Thaise massage. Jessica besluit dit ook te doen, misschien helpt het tegen de hoofdpijn die ze elke dag toch wel heeft. Anita en Appie gaan voor een nagelbeurt en Bryan en ik gaan even lekker zwemmen.

's Avonds eten we in een Italiaans restaurant, omdat het even heftig regent en dat dit het eerste restaurant is waar we kunnen schuilen. Het smaakt ons goed en hier scoor ik mijn eerste Chang bierdopjes voor de zus van mijn buurvrouw. Die heeft er 100 nodig voor een prijsvraag met als hoofdprijs een reis naar Thailand. Dus we moeten nog een doordrinken.

We lopen nog even over de markt en praten nog even na in het hotel met een hapje en een drankje en gaan dan lekker naar bed.

Morgen naar Chang Rai, met een busje dat Appie al weer geregeld heeft. Vertrek om half negen.