Thailandreis2013.reismee.nl

Eerste dag in Chang Mai

We worden door een taxi naar ons hotel Twenty Lodge gebracht, maar wanneer we daar aankomen, zijn de kamers nog niet vrij. Dus besluiten we eerst naar een shopping mall te gaan en daar in ieder geval wat te eten. Ook wil ik even kijken aar een nieuwe telelens voor mijn camera.

Met een Rot Deng, een rode taxibus, worden we voor 50 cent per persoon hier naartoe gebracht. We kijken wat rond en Anita en Frank scoren hier wat leuke spulletjes. Anita een mooie leren tas, Frank een krokodillen leren riem en portemonnee. Hierna eten we wat bij een thaise MacDonald en gaan we rond 2 uur s'middags weer terug per taxi naar ons hotel. Het zijn enorm mooie kamers met airco en heel luxe ingericht. Het is ons wel opgevallen dat de manager behoorlijk gay is en dat is zeker terug te zien in de inrichting.

Appie en Anita laten onze kleding wassen aan de overkant van de weg en besluiten direct maar even door te lopen voor een voetmassage en voor Appie een haarbehandeling. De rest ligt even lekker op bed om te lezen en te slapen, na de hectiek van de afgelopen nacht. Rond zeven uur gaan we naar een echt lokaal restaurant, aanbevolen door de manager. We nemen per stel een schotel met traditionele gerechten van de streek. Het is neit echt spiccy en het smaakt ons goed. Hierna gaan we naar de Night Bazaar en shoppen er lustig op los. Het is er erg druk, met heel veel kraampjes met van alles en nog wat. We eten en drinken hier natuurlijk ook nog wat en gaan rond half twaalf weer met een rode taxi naar ons hotel terug. We babbelen nog wat na en dan is het rond half een bedtijd, want we hebben om half negen weer een taxi besteld voor een tempel bezoek.