Thailandreis2013.reismee.nl

De reis naar Chang Mai

Dinsdag 16 juli - reizen, reizen en nog eens reizen

De afgelopen nacht ben ik een aantal keer wakker geworden door een vreemd geluid. Het leek of dat er iemand op de deur aan het kloppen was. Ik dacht dat het een van de andere was, maar er volgende eigenlijk niets meer. Zal we een beest zijn, dacht ik en sleep weer verder. Zo heb ik dat vier keer gehad en elke keer dacht ik dat er iemand naar binnen widen. Frank verteld mij 's morgens dat hij een foto heeft gemaakt van een gekko en dat die 's nachts vreemde klopgeluiden maken. Dus het verhaal van de klopgeest is weer opgelost.

Na een geimproviceerd ontbijt vertrekken we om tien voer zeven naar het begin van de wandeling van de Erawan Waterfalls. Het park gaat om acht uur officieel open en bestaat uit zeven plateau's van watervallen en tijdens de klim is het al behoorlijk warm. Als we op het hoogste nivo zijn, besluiten we direct een verkwikkend bad te nemen. Het water is heerlijk en verfrissend, dit hadden we echt nodig. Onze vrienden de vissen liggen al weer op ons te wachten en knabbelen er lustig op los. Op de terugweg naar beneden komen we een hoop russen tegen, die het behoorlijk warm hebben. Onderweg nemen we nog een bad en daarna is het terug naar de huisjes, douchen en spullen pakken.

Om elf uur staat de chauffeur weer klaar en rijden we terug naar Bangkok. We rijden met een korte tussenstop om wat te eten in een restaurant bij een grote winkelstore. Je betaald vooraf een bepaald bedrag, krijgt daarvoor een card waarmee je verschillende gerechten kunt bestellen en afrekenen. Wat je over hebt krijg je terug. Natuurlijk hebben we weer heerlijk gegeten.

In Bangkok worden we gedropt bij het station en leveren daar onze koffers af voor tijdelijke opslag en gaan de stad in per metro om onze euro's om te wisselen voor Thaise bath. We haasten ons terug naar het treinstation om onze koffers op te halen, eten voor onderweg en moeten ons om half acht melden voor onze trein. Iets over half acht vertrekt de trein en zitten we gezellig bij elkaar in een coupe waar we met vier personen kunnen slapen. De trein rijdt niet echt snel en stopt vaak. Als het goed is zijn we om vijf over tien in Chang Mai.

Frank gaat op een gegeven moment even roken en komt terug met het verhaal dat waar hij moest roken een soort van disco is met muziek en gezelligheid. Op een gegeven moment als Frank weer gaat roken, lopen Jessica en Bryan even met hem mee om te kijken. Ik ge even typen aan dit verhaal, maar als ze na een uurtje nog in de disco zitten, besluit ik ook even te gaan. Ik kom in een soort van jaren zestigsfeertje terecht met, je gelooft het niet, Hollandse muziek van Guus Meeuwis. Het is erg gezellig, dus blijven we tot de bar sluit. We ontmoeten leuke mensen en praten nog even na. Rond een uur of twee proberen we te gaan slapen, het is nog tot laat druk in de coupe naast ons.

Echter om half zes worden we ineens gewekt door de mensen van de trein. We moeten uitstappen, omdat er een ongeluk is geweest op het spoor voor ons. We worden per bus verder vervoerd tot aan Chang Mai. Vier uur later zijn we gearriveerd in ons hotel, die erg luxe is. Dus nu even genieten van het zwembad.