Thailandreis2013.reismee.nl

Het is bijna zo ver...

Het is bijna zover voor de "achterblijvers" van de groep. Appie en Khaan zijn namelijk al twee weken in Thailand en houden ons op de hoogte via facebook. De foto's van de familie, omgeving waar ze is opgegroeid, de tuin van haar ouders met exotische vruchten, Thaise maaltijden die er vaak heerlijk uitzien, hebben we dagelijks geconsumeerd.

Vanwege het tijdverschil van 5 uur, is Appie er voor ons meestal al vroeg bij. Zo rond het avondeten en daarna wordt er behoorlijk gechat tussen de deelnemers van deze reis. Soms vergeten we dat het al middernacht is voor haar en dan kan ze moeilijk afscheid nemen.

De koffers zijn bijna gereed voor vertrek en de laatste zaken worden aangeschaft. We hebben er allemaal zin in en kunnen eigenlijk niet meer wachten. Jessica heeft vanavond haar diploma opgehaald (ze is geslaagd, hieperdepiep) en is klaar voor het grote avontuur.

Bryan en Jan hebben inmiddels hun Padi Open Water gehaald en zijn klaar (nou ja, dat moet nog blijken natuurlijk) om de zee van Maleisië te gaan verkennen. De voorbereidingen waren al erg leuk, we hebben al geruime tijd geleden het reisschema, onder leiding van onze gidsen, Frank en Appie gemaakt. Appie heeft als een professionele reisorganisatie hotels, vlieg- en treinreizen, busjes en taxi's geregeld. Veel zaken zijn ook al betaald, dus daar hoeven we ons niet meer druk om te maken.

Ze zal ons de komende weken op sleeptouw nemen. Gekscherend heb ik gezegd dat ik, net als haar zoon Khaan, aan haar hand zal lopen als ze ons haar geboorteland laat zien. Was natuurlijk een grapje, maar toch hebben we geluk dat zij ons onder haar hoede zal nemen (ik ben ook blij met jouw hoor Frank).

Wat wil je nog meer als beginnend Azië-gangers, die nooit van het Europese continent is af geweest en nu ineens de reis van zijn/haar leven gaan maken. We gaan genieten en dat begint zaterdagochtend rond een uur of half negen in de ochtend. Jessica en Bryan worden dan door de ouders van Jessica naar Flughaven Dusseldorf Airport gebracht en Anita, Frank en ik door onze neef Thomas.

LAAT DE REIS BEGINNEN (nog twee dagen werken, drie nachtjes slapen en dan is het zover)