Thailandreis2013.reismee.nl

Floating Market & Bridge over the River Kwai

Maandag 15 juli - tweede dag

Om half zes gaaat de wekker en worden we afgehaald door een chauffeur met een hele luxe bus. Airco aan boord en heerlijke stoelen. Hij zal de komende twee dagen bij ons blijven.

Ons eerste reisdoel is The Floating Market in Damnoen Saduak. Hier komen we om half acht aan en stappen net voor acht uur in een plat bootje met een enorme motor. De bestuurder heeft er zin in en geeft vol gas in hele kleine slootjes. Na enige tijd zien we een boog boven het water en zijn we in de grachtjes van de market beland.

Onze "kapitein" heeft zichtbaar aandelen in de marktkraampjes, want we hoeven maar ergens naar te wijzen en we meren aan. Veel prulletjes, waar we niet echt op zitten te wachten. Dus maken we onze naam als Nederlanders waar met "veel kijken niet kopen".

Frank koopt een portie cocos-pancakes bij een vrouwtje en laat ons proeven. Ze zijn heerlijk, dus kopen we nog twee porties. Ze worden geserveerd in een bakje gemaakt van bananenblad. Appie koopt nog bananenbladpakketjes met daarin een cocospuddinkje, ook heerlijk.

We stoppen bij een tempel en leggen vast hoe Frank en Appie bidden tot hun god, want ze zijn beide boeddhist. Ook stoppen we nog bij een winkeltje waar o.a. een cocosdrankje gemaakt wordt en mogen we proeven. Niet iedereen vindt het lekker, dus ik moet behoorlijk doordrinken. De tour duurt ongeveer anderhalf uur en als we uitstappen, komen we eigenlijk direct langs een restaurant en eten we weer heerlijk Thaifood.

Volgende stop is in Kanchanaburi, de Bridge over the River Kwai. We slapen lekker bij in het busje en na anderhalf uur komen we daar aan. Erg mooi, maar ook erg warm. Natuurlijk eten we daar aan de rivier ook nog wat en wandelen weer terug naar het busje.

Ons volgende reisduur is de Erawan National Park wat ongeveer ook weer anderhalf uur rijden is. We kopen nog wat exotisch fruit en drank onderweg. De oogjes zijn snel weer gesloten en rond vier uur zijn we op de plaats van bestemming. Appie checked ons in, we hebben drie huisjes met airco. Ze zien er mooi uit en na onze spullen binnen te hebben gebracht, genieten we van het fruit en wandelen rond een uur of vijf nog even naar de eerste waterval. Het water is uitnodigend en we besluiten er in te duiken. Daar worden we opgewacht door tientallen visje, die aan ons gaan knabbelen.

Appie is niet meegegaan en heeft voor het eten gezorgd dat wordt afgeleverd bij de huisjes. Na het eten praten we nog gezellig na onder het genot van een hapje en een drankje. Rond net uur besluiten we lekker te gaan slapen en maken de afspraak om om zeven uur te gaan wandelen. We hebben dan de tijd tot twaalf uur, want dan staat het busje weer voor en gaan we terug naar Bangkok.