Thailandreis2013.reismee.nl

En we zijn in Dubai

Zaterdag 13 jui is dan eindelijk de reis begonnen. Om kwart over acht 's morgens staan onze beide neven voor de deur. Onze gids voor vandaag en medereiziger Frank en zijn broer Thomas, die de auto weer terug zal brengen naar Nederland.

Wanneer we om negen uur op de A12 reiden, net voor Gouda, worden we gebeld door Bryan of wij al onderweg zijn. Vrij snel worden we dan ingehaald door Roy (de vader van Jessica), die behoorlijk had moet hebben gereden. We rijden lekker door en stoppen nog even voor een bakkie. het is even heel gezellig en het vakantiegevoel wordt hierdoor weer versterkt.

Kwart voor twaalf worden we gedropt op Dusseldorf Airport en nemen we afscheid van Bernadette, Roy en Thomas, met dank voor het rijden. Het is een groot vliegveld en rond half een, geven we de koffers af en nemen de tijd om in te checken en in de vertrekhal zoeken we een stel lekkere leren stoelen op en nestelen we ons hier in. We laden de telefoons op (er is iemand onder ons die haar mobiel oplaad, ook al is die al voor 100% opgeladen? Ik noem geen namen hoor Jessica haha)

Dan is het ineens tijd om naar de gate te gaan en mogen we het vliegtuig van Emerates Airline in. Het is een erg mooi toestel en we vinden snel onze plek. Om tien voor vier vertrekken we en het opstijgen blijft voor mij steeds een belevenins. Het personeel is erg aardig en gastvrij. De stoelen zitten lekker en we hebben het opstijgen goed kunnen volgen op de monitoren in onze stoelen voor ons. Het eten is lekker, de films veel en goed, dus kunnen we niets negatiefs vinden. We kwamen op precies op tijd aan in Dubai, precies om 23:55 uur. Jessica en Bryan worden ontvangen door een heer met een bordje in zijn hand met Jessica erop. Zij hadden besloten een hotel voor de nacht te nemen. Frank, Anita en ik blijven wakker. Het is nu 03:45 uur en Anita zakt nu toch wel wat vaker weg.

De lekkere slaapbanken zijn allemaal bezet, dus dat is wel jammer. Om een uur of negen gaan we weer de lucht in, dus we hebben nog wat tijd te doden. We zullen in ieder geval op de tweede vlucht wel stil zijn en lekker slapen. Tot zover, groetjes van Jan en de rest.