Thailandreis2013.reismee.nl

Op het eiland in Maleisië

Internet gaat hier niet zo goed, vandaar geen echt nieuwe verhalen. Maar dit wil ik nog wel even kwijt: het is hier echt fantastisch, hebben de vierde duik vandaag gedaan en duiken is echt een belevenis.

Wanneer we terug komen van de boot staat Jessie al te kwispelen als een jong hondje en wil ze snorkelen. Ze snorkelt ook alleen hoor. Ikzelf vind het ook erg leuk om te doen. Het duiken is spannend en gelijktijdig verslavend, maar met snorkelen geniet ik ook erg. We hebben al veel foto's onderwater.

Ik weet niet meer waar ik gebleven ben met de verslagen, maar de reis naar Maleisië was een erg lange reis. Om 10 uur vertrokken we vanuit Yala met de trein, gewoon derde klas. Het duurde ongeveer 2 uur, we werden vergezeld door zes militaire met machinegeweren, best wel spannend. Heeft met de moslims te maken, die willen nog wel eens vervelend zijn in deze streek. Appie vind het erg eng, maar heeft dat niet tegen ons gezegd. Gelukkig hoeven ze niet in te grijpen. Hierna moesten we nog even wandelen naar de grens.

Het was erg heet, gelukkig hadden we onze bagage teruggebracht tot 1 koffer per stel. Toen nog anderhalf uur met de taxi naar de kustplaats waar we op de boot naar de Perhentian Islands stapte. Zo rond een uur of zes stappen we op de boot en genieten van de reis. Na 1 uur worden de eerste personen gedropt en wij zijn de laatste. We moeten overstappen op echt een klein bootje inclusief de koffers. Dan inchecken en naar de huisje. Het is echt vergane glorie hier. Maar het eten is lekker, de bediening wel wat traag. Maar het is hier echt fantastisch. Tot over drie dagen.